Perayaan yang miskin reaksi

Hari ni adalah Hari Buku Sedunia.

Ianya tidak berapa dirayakan dengan meriahnya di sini (sebuk merayakan item demokrasi terbaru agaknya) berbanding Hari Kekasih. Penanda aras saya bagi ketidak meriahan sesuatu hari perayaan itu apabila saya memandang tv tiada reaksi, bila memandang pusat membeli belah tiada reaksi, bila memandang mana-mana billboard, tiada reaksi.

Kekasih boleh tinggalkan kita, tapi buku tidak boleh berjalan pergi. Betulkan? Kan? Kan?

kredit : Weeping-Willows's flickr

Maka setia sahajalah pada buku.

p/s : “jika kamu sayang aku, berikan sahaja aku buku, kemudian jika mahu pergi, pergilah”

4 thoughts on “Perayaan yang miskin reaksi

  1. aku pun tak tau ada hari buku sedunia….mungkin aku naif psl tak selalu berdekatan dgn buku…..mungkin saat utk menyiapkan tesis sahaja buku2 di sekeliling ku….atau menjadi bantal tidur ku….yang selalu aku jumpa hanyala ‘buku dengan ruas’…….hehehe…..

  2. Tanpa nama (aku tahu ko Naisham, hehe), pakcik, and mahid :

    terima kasih kerana menyertai komentar pada hari buku sedunia. sudah cukup buat buku tersenyum🙂

Tinggalkan Jawapan

