Terperangkap bersama makhluk tuhan paling kejam dan hodoh

Pertimbangkan situasi ini.

Anda ditawarkan satu hadiah yang anda idam-idam kan selama ini. Katakan apa sahaja anda mahukan. Hajat anda akan ditunaikan.Tetapi dengan syarat, anda perlu berada di sebuah pulau dalam satu jangka masa tertentu bersama dengan satu makhluk yang tidak tercapai akal kemahahodohannya.

Setelah berkira-kira, anda bersetuju dan bermulalah babak ngeri dalam hidup anda.

Dadanya bersisik, seluruh badan berbulu hitam, beberapa bahagian dimana tidak kelihatan bulu dibadan, kelihatan pula kudis dan nanah yang masih mekar masak belum pecah, penuh merayap kutu dibadan, kepalanya bertanduk tiga , matanya bulat merah menyala, kening bertakup panjang sampai ke telinga, tiada gigi, yang ada taring menyeringai dimerata-rata mulut. Bau badannya, ya tuhan! Bila dia berendam, ikan dilautan terus mati dan jika diberi pilihan untuk hidup kali kedua, pun ikan itu tidak mahu mengambil risiko untuk hidup semula.

Tidak tahu mahu dikategorikan makhluk jenis apakah ini. Sekali pandang seperti manusia yang berevolusi gorila campur burung Harpy campur raksaksa zaman ultraman campur hantu penanggal pun ada.

Pemandangan wajahnya sangat mengerikan apabila dia cuba sekali-sekala untuk senyum. Apabila dia menjerit, seluruh lautan bergegar ketakutan. Guruh pun malu berbunyi lagi. Sudahlah hodoh, berperangai buruk pula. Kuat memerintah, membuli, mengamuk tak tentu pasal, tidak sedar diri wajah hodoh, bongkak pula. Jauh sekali mahu menghormati anda.

Seluruh hidup anda dipulau itu harus mengabdikan diri kepadanya. Menurut segala kehendaknya. Beberapa kali dia cuba menggigit tangan anda yang berkulit halus mulus itu, kerana anda lambat menyuakan makanan. Paling mengazabkan bila dia menyuruh anda membersihkan kudis dan nanah yang pecah meleleh sambil tangannya yang berbulu itu merayap keseluruh badan anda.

Anda ketakutan dan sangat kepenatan  seperti tidak mampu lagi meneruskan hidup.

Apa anda akan lakukan ?

A. Lari

Tidak peduli apa yang akan makan anda pula dilautan, anda lari, berenang jauh dari pulau tersebut. (Anda tidak akan dapat hadiah idaman)

B. Bunuh

Membuat perancangan yang rapi dan membunuhnya secara halus. (Anda tidak akan dapat hadiah idaman)

C. Ceramah

Berceramah kepadanya dengan harapan dia berubah. Tajuk ceramah : Orang hodoh tidak boleh janganlah kita takbur dan bongkak . (Rasanya anda tidak akan dapat hadiah idaman)

D. Cinta

Cuba goda dia. manalah tahu kerana magik cinta, tiba2 hatinya lembik macam sabun Lux.  (kemungkinan anda akan dapat hadiah idaman)

E. Doa

Berdoa kepada tuhan setiap saat supaya dia bertukar menjadi si arnab putih berbulu gebu yang comel. (comfirm dapat hadiah idaman)

F. Bertahan

Turut sahaja katanya. Tahan nafas tutup telinga. Harungi sahaja apa yang akan berlaku antara anda dan dia. Lagipun bukannya anda akan bersama dengannya selama-lamanya. (comfirm dapat hadiah idaman)

3 thoughts on “Terperangkap bersama makhluk tuhan paling kejam dan hodoh

    • ya.. mahid. kau memang baik. teruskan berdoa untuk kesejahteraan manusia yang terperangkap dengan makhluk mengerikan tu..huhu

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s